Een afspraak maken?

Vul het aanvraagformulier hiernaast in. Wij reageren zo spoedig mogelijk op uw aanvraag. 

Actuele cliëntervaringen gemeten met de CQ-index (CQI)

Uw tevredenheid als client is voor ons erg belangrijk. Wij meten daarom niet alleen uw ervaren klachten voor en na afloop van de behandeling, maar aan het einde van de behandeling ook uw tevredenheid over de behandeling. Dit doen we middels het digitaal afnemen van de CQ-Index. De uitkomsten van deze vragenlijsten bekijken wij per maand, op deze website tonen wij voortdurend de meest recente versie van de CQI-metingen.

 

CQI uitkomsten 01-02-2019 - 01-03-2019:

 

Schaalscore         Metingen          Cliëntscore         Standaard

Deviatie

Schaal                                                                  Min Max             klg res res(%)    Gem Gem(%)

Bejegening (1-5)                                                  1,00 5,00             32 19 59,38        5,00 100,00        0,00

Bereikbaarheid behandelaar (1-5)                          1,00 5,00             32 19 59,38        4,84 96,84          0,36

Samen beslissen (1-5)                                          1,00 5,00             32 19 59,38        4,43 88,68          0,56

Mogelijkheid betrekken familie of

naasten (1-5)                                                      1,00 5,00             32 19 59,38         3,63 72,63          1,53

Uitvoering behandeling (1-5)                                1,00 5,00             32 19 59,38         4,71 94,21          0,41

Informatie over medicatie (1-5)                            1,00 5,00             32 6 18,75           3,33 66,67          1,80

Informatie over vragenlijsten (1-5)                       1,00 5,00             32 9 28,13           4,33 86,67          1,33

Rapportcijfer (0-10)                                             0,00 10,00           32 19 59,38         9,32 93,16           0,98

Gezondheid (1-5)                                                 1,00 5,00             32 19 59,38        3,16 63,16           0,87

 

Duiding (uitleg van de uitkomsten):

De CQ-Index kent 9 subschalen (onderwerpen betreffende de behandeling), welke hierboven beschreven zijn.

  • In de kolom ‘Schaalscore’ vindt u de minimale en maximale score op de desbetreffende schaal (de meeste schalen hebben een 5-punts schaal, alleen het rapportcijfer heeft een 10-puntsschaal)
  • In de kolom ‘Metingen’ vindt u als eerste cijfer het aantal klaargezette vragenlijsten (klg), vervolgens als tweede cijfer het aantal ingevulde vragenlijsten/responsen (res) en als derde cijfer het percentage responsen ten opzichte van het aantal klaargezette vragenlijsten (res(%)).
  • In de kolom ‘Clientscore’ vindt u als eerste cijfer de gemiddelde score (Gem) op basis van de 5- of 10-puntsschaal. Als tweede cijfer vindt u de gemiddelde score vertaald in een percentage (Gem(%)). Wij hebben er als praktijk voor gekozen om de gemiddelde percentages dikgedrukt te laten zien, omdat onze ervaring is dat deze cijfers voor u het meest duidelijk zijn.
  • In de kolom ‘Standaarddeviatie’ vindt u de cijfers die staan voor de mate van spreidingvan de gegeven antwoorden betreffende de desbetreffende schaal. Dit is een maat waardoor u kunt zien in hoeverre de gegeven antwoorden van elkaar verschilden. Hoe hoger dit cijfer, hoe verder de gegeven antwoorden uiteen lagen. Hoe lager dit cijfer, hoe meer er vergelijkbare/gelijkwaardige antwoorden zijn gegeven door de verschillende cliënten.

 

Wat zeggen deze cijfers over de gemeten tevredenheid bij cliënten van Psychologiepraktijk Hollands Noorden?

 

Bejegening:                       Score 100%  Cliënten geven ons de maximale score op clientbejegening                            

Bereikbaarheid

behandelaar:                    Score 96,84% Cliënten geven ons een zeer hoge score op bereikbaarheid

 

Samen beslissen:            Score 88,68% Cliënten geven ons een zeer hoge score op samen beslissen

 

Mogelijkheid betrekken

familie of naasten:         Score 72,63% Cliënten geven ons een bovengemiddelde score op het betrekken van familie en of naasten bij de behandeling

 

Uitvoering behandeling: Score 94,21% Cliënten geven ons een zeer hoge score op de uitvoering van

de behandeling

 

Informatie over medicatie: Score 66,67%, Cliënten geven ons een gemiddelde score op het

verstrekken van medicatie*

*Bij deze score moet de standaarddeviatie van 1,80 opgemerkt worden, dit betekent dat de antwoorden ver uit elkaar lagen. Wij verwachtten dat deze score gedrukt wordt doordat er behandelingen zijn waarbij medicatie niet geïndiceerd is en daarmee ook weinig uitleg over medicatie wordt verstrekt. Dit tegenover de behandelingen waar medicatie wel geïndiceerd is en er uiteraard uitgebreid informatie verstrekt wordt over medicatie.

 

Informatie over vragenlijsten: Score 86,67%, Cliënten geven ons een hoge score op

informatieverstrekking over vragenlijsten

 

Rapportcijfer: Score 93,16,Cliënten geven Psychologiepraktijk Hollands Noorden gemiddeld een 9,3

 

Gezondheid: Score 63,16, Cliënten geven ons een gemiddelde score op het betrekken van algemene gezondheid binnen de behandeling*

*Wij willen hier lering uit trekken en algemene gezondheid een nog belangrijker plaats binnen onze behandeling geven.

  • BE JO
    24-04-2019 11:36
    Ik ben zeer tevreden in de begeleiding die ik gehad heb. Er werd tijd voor je genomen en de gesprekken die ik heb gehad leerde ik veel van mijzelf. Ik ben er sterker uit gekomen en daar ben ik heel blij mee. Bedankt!!
  • A A
    11-02-2019 09:40
    Ik heb het zeer prettig ervaren de 11 sessies waren voldoende. Ik heb veel tips gekregen en kon die makkelijk toepassen. Wat ook heel prettig was, de afspraken werden in overleg gepland soms verder verspreid, omdat dat beter uit kwam met gebeurtenissen op het werk.
  • X X
    21-01-2019 09:46
    Zéér prettige ervaring. Harald is rustig en luistert goed. Na een traject van bijna 8 maanden kan ik verder met mijn leven. Dank voor alle hulp!
  • A Anoniem
    11-12-2018 16:44
    Ik vindt het fijn om hier te komen, het heeft mij enorm geholpen, ik ben nu veel rustiger en niet meer zo snel boos of gefrustreerd Dank jullie wel
  • P Anoniem
    05-11-2018 11:38
    Voor het eerst na jaren professionele hulp ingeschakeld. Een moeilijke stap geweest om hulp te accepteren. Er wordt gekeken naar de persoon en de hulpvraag. Vanuit hier wordt gekeken welke behandelaar het beste bij de persoon past. Hierdoor krijg je zorg op maat en voelt de aangeboden hulp juist heel fijn en vertrouwd. Het is kleinschalig en je krijgt altijd dezelfde behandelaar. Er wordt regelmatig aan je gevraagd of je nog tevreden bent met de behandelaar. Want laten we eerlijk zijn, zonder klik is er ook geen persoonlijke groei. Ik wil mijn behandelbaar bedanken, zij liet mij spiegelen en relativeren. Hierdoor ben ik gegroeid en kan ik nu zonder professionele hulp verder.