Actuele cliëntervaringen gemeten met de CQ-index (CQI)

Uw tevredenheid als client is voor ons erg belangrijk. Wij meten daarom niet alleen uw ervaren klachten voor en na afloop van de behandeling, maar aan het einde van de behandeling ook uw tevredenheid over de behandeling. Dit doen we middels het digitaal afnemen van de CQ-Index. De uitkomsten van deze vragenlijsten bekijken wij per maand, op deze website tonen wij voortdurend de meest recente versie van de CQI-metingen.

 

CQI-verzicht over 2022

 

 

Duiding (uitleg van de uitkomsten):

De CQ-Index kent 9 subschalen (onderwerpen betreffende de behandeling), welke hierboven beschreven zijn.

  • In de kolom ‘Schaalscore’ vindt u de minimale en maximale score op de desbetreffende schaal (de meeste schalen hebben een 5-punts schaal, alleen het rapportcijfer heeft een 10-puntsschaal)
  • In de kolom ‘Metingen’ vindt u als eerste cijfer het aantal klaargezette vragenlijsten (klg), vervolgens als tweede cijfer het aantal ingevulde vragenlijsten/responsen (res) en als derde cijfer het percentage responsen ten opzichte van het aantal klaargezette vragenlijsten (res(%)).
  • In de kolom ‘Clientscore’ vindt u als eerste cijfer de gemiddelde score (Gem) op basis van de 5- of 10-puntsschaal. Als tweede cijfer vindt u de gemiddelde score vertaald in een percentage (Gem(%)). Wij hebben er als praktijk voor gekozen om de gemiddelde percentages dikgedrukt te laten zien, omdat onze ervaring is dat deze cijfers voor u het meest duidelijk zijn.
  • In de kolom ‘Standaarddeviatie’ vindt u de cijfers die staan voor de mate van spreidingvan de gegeven antwoorden betreffende de desbetreffende schaal. Dit is een maat waardoor u kunt zien in hoeverre de gegeven antwoorden van elkaar verschilden. Hoe hoger dit cijfer, hoe verder de gegeven antwoorden uiteen lagen. Hoe lager dit cijfer, hoe meer er vergelijkbare/gelijkwaardige antwoorden zijn gegeven door de verschillende cliënten.

 

Wat zeggen deze cijfers over de gemeten tevredenheid bij cliënten van Psychologiepraktijk Hollands Noorden?

 

Bejegening:                       Score 97,69%  Cliënten geven ons de maximale score op clientbejegening                            

Bereikbaarheid 

behandelaar:                    Score 91,01% Cliënten geven ons een zeer hoge score op bereikbaarheid

 

Samen beslissen:            Score 92,72% Cliënten geven ons een zeer hoge score op samen beslissen

 

Mogelijkheid betrekken 

familie of naasten:         Score 81,85% Cliënten geven ons een bovengemiddelde score op het betrekken van familie en of naasten bij de behandeling

 

Uitvoering behandeling: Score 87,73% Cliënten geven ons een zeer hoge score op de uitvoering van

de behandeling

 

Informatie over medicatie: Score 80,00%, Cliënten geven ons een gemiddelde score op het

verstrekken van medicatie*

*Bij deze score moet de standaarddeviatie van 1,80 opgemerkt worden, dit betekent dat de antwoorden ver uit elkaar lagen. Wij verwachtten dat deze score gedrukt wordt doordat er behandelingen zijn waarbij medicatie niet geïndiceerd is en daarmee ook weinig uitleg over medicatie wordt verstrekt. Dit tegenover de behandelingen waar medicatie wel geïndiceerd is en er uiteraard uitgebreid informatie verstrekt wordt over medicatie.

 

Informatie over vragenlijsten: Score 78,40%, Cliënten geven ons een hoge score op

informatieverstrekking over vragenlijsten

 

Rapportcijfer: Score 86,68, Cliënten geven Psychologiepraktijk Hollands Noorden gemiddeld een 8,7

 

Gezondheid: Score 63,16, Cliënten geven ons een gemiddelde score op het betrekken van algemene gezondheid binnen de behandeling*

*Wij willen hier lering uit trekken en algemene gezondheid een nog belangrijker plaats binnen onze behandeling geven.

Vrijblijvend informatie ontvangen?

informatie opvragen
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken